تبلیغات
تحقیقات دانشجویی – پروژه های دانشجویی – تهیه مقالات به زبان انگلیسی و فارسی – ترجمه متون انگلیسی – کتاب های آموزش نرم افزار – تایپ – انجام پروژه در پاور پوینت و غیره

وبلاگicon
بزرگترین مرجع تحقیق و پروژه و مقالات دانشجویی - مقاله در مورد كرایتن و مكمل های كراتین و اثرات آنها
بزرگترین مرجع تحقیق و پروژه و مقالات دانشجویی
ما همه وقت با شما در تماس هستیم با ایمیل و شماره تماس
تحقیقات دانشجویی – پروژه های دانشجویی – تهیه مقالات به زبان انگلیسی و فارسی – ترجمه متون انگلیسی – کتاب های آموزش نرم افزار – تایپ – انجام پروژه در Power point و غیره ..........

بازدید : مرتبه
تاریخ : جمعه 14 بهمن 1390
مقاله در مورد كرایتن و مكمل های كراتین و اثرات آنها


قسمتی از متن مقاله در زیر نمایش داده می‌شود:

كراتین

کراتین ترکیبی از دسته ترکیبات پروتئینی است که از سه آمینواسید متیونین، آرژنین و گلیسین تشکیل می گردد. این ماده در بدن به صورت ترکیب فسفاته (کراتین فسفات) درآمده و به عنوان یکی از منابع ذخیره انرژی به ویژه در فعالت ها و ورزش های سرعتی و انفجاری به کار می رود. بیشتر ذخیره کراتین در ماهیچه های اسکلتی قرار دارد.در حال حاضر سالیان متمادی است که این ترکیب به عنوان مکمل در ورزش های مختلف به کار می رود و مطالعات سالیان اخیر نشانگر آن است که مصرف مکمل کراتین می تواند موجب افزایش میزان و محتوای کراتین موجود در عضلات گردد. البته برخی مطالعات دیگر پس از مصرف این مکمل افزایشی در توان ورزشی ورزشکاران مشاهده نکرده اند. لیکن اغلب مطالعات انجام شده تاکنون نشانگر آن هستند که مصرف تقریبی ۲۰ گرم از این ماده برای ۷ ۵ روز موجب افزایش عملکرد سرعتی فرد به میزان ۵% ۱ شده و کار انجام شده توسط وی را در ورزش های سرعتی تکرار شونده (متناوب) ۱۵% افزایش می دهد.همچنین در صورتی که مکمل کراتین برای مدت یک یا دو ماه مصرف گردد. موجب افزایش توان سرعتی فرد 85درصد، افزایش قدرت فرد (۱۵ ۵ درصد) و توده بدون چربی فرد (۳% ۱) می شود.براساس اطلاعات موجود اثر کارافزائی این مکمل وابسته به میزان برداشت آن توسط عضلات می باشد.با توجه به اینکه این ماده هنوز از طرف کمیته بین المللی المپیک با محدودیت و یا منع مصرفی مواجه نشده است، بنابراین در بین ورزشکاران به عنوان یک مکمل کارافزا از جایگاه خاصی برخوردار است.تنها اثر جانبی شناخته شده از مصرف این مکمل افزایش وزن بدن فرد می باشد و در حال حاضر تحقیقات بیشتر در رابطه با پاسخ افراد مختلف به این ماده، اثر آن در ورزش های متناوب و دوره ای، اثرات جانبی آن و اثرات طولانی مدت مصرف آن بر ورزش های استقامتی موردنیاز است.

اثرات جانبی کراتین

از عمده ترین سؤالات مصرف کنندگان پیرامون مکمل کراتین اثرات جانبی این ماده می باشد. بررسی ها و مطالعات محققین علوم پزشکی جهت شناسائی عوارض جانبی احتمالی کراتین در حال انجام است.

برخی از این عوارض درمنابع علمی درج گردیده اند و اغلب آنها به جهت تجمع آب در بدن به ویژه در نواحی روده و ماهیچه اسکلتی می باشد. این تجمع آب ممکن است به دهیدراسیون یا کم آبی متعاقب دریافت کراتین منجر گردد. بنابراین هنگامی که مکمل کراتین مصرف می کنید، حداقل ۱ اونس (۳۰ گرم) آب به ازاء کیلوگرم وزن بدن مصرف کنید. برخی اثرات جانبی احتمالی ناشی از مصرف این مکمل به قرار زیر می باشد.
البته قبل از هر گونه اظهارنظری ذکر این نکته الزامی است که این عوارض تنها در مطالعات موردی مشاهده شده است و هنوز در مطالعات وسیع تر مورد تأئید قرار نگرفته است. علاوه بر آن همانطور که مطالعه خواهید نمود این عوارض عمدتاً در اثر عدم تعادل آب و مواد معدنی در بدن بروز می نماید و با رعایت یک برنامه غذائی متعادل و مخلوط نمودن کامل پودر کراتین در آب یا آبمیوه قابل
جهت سفارش پروزه وپایان نامه و تحقیقات
با ما تماس بگیرید

قیمت توافقی


ارسال توسط rasol jafari
آخرین مطالب
آرشیو مطالب
نظر سنجی
نظر شما در مورد مطالب چیست ؟





پیوند های روزانه
صفحات جانبی
دیگر امکانات سایت

امکانات جانبی





عضو شوید


استخاره آنلاین با قرآن کریم

فال امروز

تعبیر خواب آنلاین


فال حافظ



بازی آنلاین


برای ورود به چت روم کلیک کنید

امکانات جانبی
blogskin

موبایل

فال حافظ

دانلود

خرید اینترنتی